Friday, July 3, 2009

Sg.Bolong Tuaran Gegarkan Tuyan dan Huntez Angler's

Buat sekian pertama kalinya Crew Huntez bertemu dengan Tuyan angler's bertempat di sungai Bolong tuaran 2/07/2009

Pisang(Huntez) dan Bro Hardy (Tuyan)

Bro hardy ( Tuyan angler) berjaya mendaratkan gelama menggunakan teknik no 4

Rakan Bro Hardy yang berjaya menewaskan sang Gulambir

Salah seorang lagi rakan bro hardy mendapat ikan gelama

Juga turut berjaya mendaratkan ikan gelama

Din (crew huntez) juga tidak melepaskan peluang menaikan gelama

Pisang (crew Huntez) pun tidak lebih kurangnya

Align CenterStrike lagi...sampai snapshot time ikan masih bertenaga

Din senyum membuat ikatan no 4 yang baru dipelajarinya

Baby GT (Kalakitok)pun ada.....

ewah stirke lagi si din ni..memang mengasih ikatan no 4 tu

Fad ( crew Huntez) pun nda mau ketinggalan...

strike lagi?? memang makan habis gelama time tu..

Begining story pada asalnya di rancang oleh bro hardi kita daripada Tuyan fishing anglers yang ingin turun padang bersama rakan2 yang lain semalam iaitu bersamaan 2/7/09 dan saya terbaca post di blog tuyan fishing crew yang di organisasikan oleh bro hardy kita yang berasal dai beaufort ini untuk turun memancing..dan kebetulan,bro hardy adalah salah sorang yang banyak support perkembangan Blog dan Forum huntez anglers disini,melalui forum yang saya baru wujudkan baru2 ini,saya sempat mengambil no H/p bro hardy yang di tgglkan dalam forum berkenaan,saya terus sms bro hardy kita dan bertanyakan tentang acara pada malamnya.bro hardy,memberikan tindak balas segera dan memberitahu bahawa lokasi yang menjadi tempat pemburuan kali ini ialah teluk likas,jambatan yayasan dan juga sg.bolong..saya memberikan pendapat bhawa sg.bolong dijadikan spot Gegar lubuk dan bro hardy kita bersetuju.tepat jam 11 kami pun berjumpa di lokasi seperti yang di tetapkan,pada mulanya memang saya merasa kekok sedikit almaklumlah baru first time jumpa nda bro hardy,lama kelamaan situasi menjadi panas apabila ikan gelama yang bersaiz 500g-900g mula mengamuk dan membantai umpan2 yang telah dilabuhkan,seorang demi sorang berjaya menaikan spesis ikan berkenaan.fuh,memang best time tu..boleh dikatankan hampir semua nda kilar @ ampuk.expidisi kami berakhir apabila kami mendapat jemputan daripada KB anglers untuk menyertai mereka di jambatan yayasan.setelah besalaman dengan semua rakan2 dari pihak bro hardy,kami pun meninggalkan lokasi sg.bolong dengan rasa puas tepat pada jam 4.20 pagi.dan kami sempat singgah di jambatan yayasan sabah untuk menemani rakan2 anglers kita yang lain.pendek cerita jam 5.30 juga balik rumah..hehe,rabak jugalah mata katakan..

sempat lagi kami snap picture bro ni mengaitakan umpan hidup

Begitu meriah juga suasana di jambatan yayasan ni

ramai yang masih menanti gentuan ikan2 di muara sungai jambatan yayasan ni

Awg Lam said...

congrat bro2 huntez crew, besar2 ikan tu..